Din Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Hasan SÖZEN
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Sözen 1986 yılında Almanya’da doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümünden mezun oldu. 2012-2014 yılları arasında Çankırı İsmail Hakkı Karadayı İlköğretim Okulu ve Çankırı Mehmetçik Ortaokulunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği yaptı. 2014’de Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi oldu.
2012 yılında başladığı yüksek lisans öğrenimini “Çocuğun Din Eğitimine Hz. Muhammed’in Hayatı Bağlamında Kuramsal Bir Yaklaşım” adlı teziyle 2014 yılında; 2015 yılında başladığı doktora öğrenimini ise “Din Öğretiminde Korelasyon Didaktiği Yaklaşımı: Almanya Örneğinde Nitel Bir Araştırma” başlıklı teziyle 2019 yılında tamamladı.
Akademik birimlerde niteliğin geliştirilmesi bağlamında Kalite Komisyonu Üyeliği, Yatay Geçiş ve İntibak Komisyonu Üyeliği, Erasmus Değişim Programı Bölüm Koordinatörlüğü, Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu Üyeliği, Çift Anadal ve Yandal Koordinatörlüğü gibi birçok çalışmanın içinde bulundu.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğüne bağlı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) eğitim programlarının geliştirilmesi ile Araştırma Geliştirme Eğitim ve Uygulama Merkezinde (ARGEM) öğrenim gören özel yetenekli öğrencileri için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Dersi Öğretim Programının güncel ihtiyaçlar çerçevesinde zenginleştirilmesi çalışmalarında görev aldı.
Din dersi öğretmenlerinin yetiştirilmesi, öğretim programlarının geliştirilmesi, çağdaş din öğretimi yaklaşım ve uygulamaları, karşılaştırmalı din eğitimi, diasporada din eğitimi, değerler eğitimi, beceri öğretimi, din görevlilerinin istihdam ve eğitimi konularında kitap editörlüğü, kitap bölümleri, makale ve bildirileri bulunmaktadır.
Sözen, 2017 yılında Genç Akademisyenler Birliği Derneğinin kuruluşunda yer aldı. Burada Genel Sekreterlik, Strateji Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyeliği ve Teşkilattan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulundu.
Kültürlerarası eğitim, din dersi öğretim programları ile ders kitapları, ölçme ve değerlendirme, ilahiyat fakültesi öğrencilerinin dini eğilim düzeyleri, depremzedelere yönelik manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri konularında ulusal ve uluslararası projelerde yürütücü/araştırmacı olarak yer alan Sözen, çalışmalarına Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde devam etmektedir. Almanca, Arapça ve İngilizce bilmektedir.
Din Eğitimi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
Din ve Ahlak Öğretimi
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Hitabet ve Mesleki Uygulama
Kültürlerarası Din Öğretimi
Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim
Eğitim Bilimine Giriş
Sınıf Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Eleştirel Düşünme Teknikleri
Korelatif Din Öğretimi Konusunda Yaptığı Çalışmalarla Tanınan Bir Akademisyen